lørdag 18. januar 2014

Music makes the people come together

Per og jeg hører mye på musikk sammen og jeg er veldig glad vi er så glad i det begge to. I løpet av tiden vi har vært sammen så har vi fått flere sanger som betyr noe spesielt for oss. En av de første sangene jeg "fikk" av Per er en flott sang av Bjørn Afzelius. Det er en artig sang med en helt nydelig tekst - ikke minst når den kommer fra den beste personen jeg vet om!
En annen sang som står veldig høyt på lista er sangen "Bli ved deg" med en av mine favorittartister; Knut Anders Sørum. I fjor sommer klarte jeg å dra med meg min kjære på konsert med Herr Sørum her i Oslo - og det til tross for at han ikke er så glad i konserter!! Det var en kjempefin kveld (selv om stakkars Per satt med papir i ørene fordi jeg dro ham frem på første rad, rett ved høytalerne under heeele konserten...Uups..) og en av sangene som traff veldig var denne sangen. På samme tid slet jeg veldig med en prolaps i ryggen, noe som førte til at jeg omtrent ikke sov om nettene fordi det gjorde så vondt. En natt jeg lå og hulket og snørret i senga på grunn av både smerter, frustrasjon og fortvilelse, så gjorde Per det ingen andre enn en perfekt kjæreste kunne ha gjort. I stedet for å bli sur og furten fordi han ble vekket unødvendig midt på natta, sto han opp og hentet is (les: frosne lompepakker) som han la på ryggen min for å kjøle ned, og han hentet papir som han kastet og fornyet etterhvert som jeg tørket og tørket både øyne og nese. Han la seg ved siden av meg og tørket svetten i panna mi - helt utrolig hvordan kroppen reagerer på slike smerter - men det er en annen sak... Og så spilte han denne sangen for meg. Jeg blir superfort rørt av ting, og akkurat da var det ikke bare på grunn av smerter tårene rant, for å si det sånn!! Her er den:

"For je' vil bli ved deg i tynt og tjukt
og je' vil bli ved deg om det er enkelt eller drugt
sjølv om turen vår blir drøy
je' går aldri frå deg
Du kan stole på meg
Je' vil bli ved deg"

Det er vel ingen hemmelighet hvem jeg håper vi kan få til å synge i bryllupet.... ;) 

2 kommentarer:

  1. Kjære Emilie. Så herlig å lese at du har funnet deg en sånn herlig mann!! Det er når man er syk og trenger ekstra pleie at man ser hva den du er sammen med er laget av!! <3 Nyt kjærligheten og planleggingen:)

    SvarSlett
  2. Ja, jeg er virkelig heldig!! Innser det bare mer og mer for hver dag! Det er fantastisk godt! :) Håper vi sees snart, Ninami!! <3 Savner deg!

    SvarSlett